"Ақмола облысы білім  басқармасының Сандықтау ауданы бойынша білім бөлімінің жанындағы Балкашин ауылының "Мирас"бөбекжайы" мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорнына
Государственное коммунальное казённое предприятие"Ясли- сад "Мирас" села Балкашино при отделе образования по Сандыктаускому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Баланың балабақшаға бейімделуі

Отбасында белгілі бір, салыстырмалы түрде тұрақты жағдайда өмір сүре отырып, бала біртіндеп қоршаған орта жағдайларына бейімделеді. Дене мен осы орта арасында дұрыс қарым-қатынас орнатылады, дененің қоршаған орта әсеріне бейімделуі жүреді. Баланың денесі біртіндеп бөлменің белгілі бір температурасына, қоршаған микроклиматқа, тағамның сипатына және т. б. бейімделеді. Баланы қоршаған ересектердің жүйелі әсерінің әсерінен ол әртүрлі әдеттерді қалыптастырады: ол режимге, тамақтандыру, төсеу әдісіне үйренеді, ата-аналарымен белгілі бір қарым-қатынасты, оларға деген сүйіспеншілікті қалыптастырады.
Егер отбасында белгіленген тәртіп қандай да бір себептермен өзгерсе, әдетте баланың мінез-құлқы уақытша бұзылады. Бұл теңдестірілген мінез-құлықтың бұзылуы баланың өзгерістерге бейімделуі қиын екендігімен түсіндіріледі, ескі байланыстар тез баяулай алмайды, олардың орнына жаңалары да пайда болады. Балада бейімделу механизмдері жеткіліксіз дамыған, атап айтқанда әлсіз ингибиторлық процестер және жүйке процестерінің салыстырмалы түрде аз қозғалғыштығы. Алайда, баланың миы өте пластикалық, ал егер өмір сүру жағдайындағы бұл өзгерістер соншалықты жиі болмаса және әдеттегі өмір салтын күрт бұзбаса, онда бала дұрыс тәрбие тәсілімен теңгерімді мінез-құлықты тез қалпына келтіреді және ешқандай теріс салдары болмайды, яғни.бала өмірінің жаңа жағдайларына бейімделеді. Балалар мекемесінде болған алғашқы күндердегі балалардың мінез-құлқын талдау бұл бейімделу процесі, яғни жаңа әлеуметтік жағдайларға бейімделу әрдайым бола бермейді және барлық балалар оңай әрі тез жүре бермейді. Көптеген балаларда бейімделу процесі уақытша, бірақ елеулі мінез-құлық пен жалпы жағдайдың бұзылуымен қатар жүреді. Мұндай бұзушылықтар жатқызады:
тәбеттің бұзылуы (тамақтанудан бас тарту немесе дұрыс тамақтанбау)
ұйқының бұзылуы (балалар ұйықтай алмайды, ұйқы қысқа, үзіліссіз)
эмоционалды күй өзгереді (балалар көп жылайды, ашуланады).
Жаңа әлеуметтік жағдайларға тәуелділіктің ұзақтығы, сондай-ақ балалар мекемесінде болудың алғашқы күндеріндегі балалардың мінез-құлқы жеке сипаттамаларға байланысты. Бір жастағы балалар басқаша әрекет етеді: бірінші күні олар жылайды, тамақтанудан бас тартады, ұйықтайды, ересек адамның әр ұсынысына қатты наразылық білдіреді, бірақ басқа күні олар балалардың ойынын қызығушылықпен бақылайды, жақсы тамақтанады және тыныш ұйықтайды, ал басқалары, керісінше, бірінші күні олар сыртқы жағынан тыныш, біршама кедергі келтіреді, қарсылықсыз тәрбиешілердің талаптарын орындайды, ал екінші күні олар анасымен жылайды, келесі күндері нашар тамақтанады, ойынға қатыспайды және 6-8 күннен кейін немесе одан кейін Барлық осы белгілер бойынша бала мекемеге кірген кездегі мінез-құлық сипаты бойынша белгілі бір топтар бөлінеді. Баланың қай бейімделу тобына жататынына байланысты онымен жұмыс жасалады. Баланы бір немесе басқа бейімделу тобында біржақты анықтау мүмкін болмайтын жағдайлар жиі кездеседі. Яғни оның мінез-құлқының моделі екі топтың "түйіскен жерінде" емес, яғни шекара сызығы. Бір бейімделу тобынан екіншісіне ауысудың бір түрі баланың мекеменің жағдайына бейімделу процесінің даму динамикасын көрсетеді. Төменде жоғарыда айтылған 3 бейімделу тобын ұсынатын кесте берілген.
Төменде ата-аналар мен тәрбиешілер бейімделу кезеңін жеңілдететін және ауыртпалықсыз ететін ақпарат берілген. Сонымен, ата-аналар не білуі керек және не істей алады:
Бала ересектермен, балалармен пәтерде, аулада, ойын алаңында, үйдің жанында жиі сөйлеседі.әр түрлі ортада ол алған дағдылары мен дағдыларын балабақша жағдайына тезірек және сенімді түрде бере алады.
Балабақшаға бейресми бару. Яғни. аумақты серуендеу және БАҚ туралы ілеспе әңгіме, ал әңгіме өте әсем және сөзсіз жағымды болуы керек. Өз әңгімеңізде балаға балабақшадағы басқа балалардың қаншалықты көңілді және жақсы екенін көрсетуге тырысыңыз.
Себебі әрбір қабылданған бала Мұқият жеке көзқарасты қажет етеді, содан кейін балаларды біртіндеп, 2-3 адамнан, қысқа үзілістермен (2-3 күн) қабылдау керек.
Алғашқы күндері бала топта 2-3 сағаттан аспауы керек.
Алғашқы сапарлар үшін серуендеуге, ойындарға арналған Сағаттар ұсынылады. Бұл баланың мінез-құлық тобын тез анықтауға, дұрыс көзқарасты анықтауға және алғашқы байланыстардан эмоционалды стрессті жеңілдетуге мүмкіндік береді.
Бала мен тәрбиешінің эмоционалды байланысын орнату таныс ортада жақын адамның қатысуымен жүзеге асырылуы керек. Бірінші күні балабақшаға қызығушылықты қалыптастыруға, жаңа жағдайда бала мен тәрбиеші арасында байланыс орнатуға бағытталған мұғаліммен қысқа мерзімді танысу.
Тәрбиеші, ата-ана және бала қатысатын топқа экскурсиялар өте пайдалы.
Бейімделу барысына, сондай-ақ балалар мекемесіне түсу кезіндегі балалардың мінез-құлқына отбасында және балалар мекемесінде тәрбие жүйесінің біртұтастығының болмауы теріс әсер етеді.
Қажет:
қабылдауға дейін отбасында қолданылатын режимді, оқуға түсетін баланың жеке ерекшеліктерін (сауалнама) анықтаңыз.
алғашқы күндері баланың әдеттерін бұзбау үшін режимді біртіндеп өзгертіп, баланы жаңа өмір салтына дағдыландыру керек.
үй жағдайларын D/C ерекшеліктеріне жақындату: режим элементтерін енгізу, баланы өзіне қызмет ете алатындай етіп Тәуелсіздікке үйрету және т. б.
Жоғарыда келтірілген кестеге оралсақ, баланың қарым-қатынас дағдыларының деңгейіне байланысты отбасымен байланыс саралануы керек, яғни баланың бейімделу тобына сәйкес отбасымен жұмыс көлемі мен мазмұны анықталуы керек. Сонымен, жақын адамдармен тығыз байланысты қажет ететін бірінші топтағы балаларға қатысты отбасымен жұмыс тереңірек және көлемді болуы керек, отбасы мүшелерінің мектепке дейінгі мекеменің тәрбиешілері мен психологымен тығыз байланысын қамтамасыз етуі керек.
Бірден атап өткім келеді, барлығы өз жұмыстарының жемісін бірден көре бермейді, кейбір балалардың бейімделуі 20 күннен 2-3 айға дейін созылуы мүмкін. Әсіресе, егер бала ауырып қалса, бейімделу процесінде. Кейде қалпына келтірілгеннен кейін бала қайтадан үйренуі керек. Бірақ, бұл көрсеткіш емес деп сендіргім келеді. Алғашқы күндерден бастап жаңа ортаға ерекше асқынусыз кірген досыңыздың баласына қарап алаңдамау керек. Қайталап айтамын, барлық балалар әр түрлі, әр даралық, әрқайсысына өз көзқарасы қажет. Сіздің көмегіңізбен біз әр баланың кілтін табамыз деп ойлаймын. Тәрбиешілердің бай тәжірибесі мен білімі, сіздің сүйіспеншілігіңіз бен қамқорлығыңыз, басқаша айтқанда, жасына және жеке ерекшеліктеріне, баланың қажеттіліктеріне және балабақшаға түскенге дейін баланы тәрбиелеудің қажетті жағдайларына негізделген отбасымен келісілген жұмыс бейімделу мәселесін тиісті деңгейде шешеді.
Жеңіл бейімделу кезінде ерте жастағы балалардың мінез – құлқы бір ай ішінде, мектеп жасына дейінгі балаларда – 10-15 күнде қалыпқа келеді. Тәбеттің аздап төмендеуі байқалады: 10 күн ішінде бала жейтін тамақтың мөлшері жас нормасына жетеді, ұйқы 20-30 күн ішінде (кейде ертерек) жақсарады. Ересектермен қарым-қатынас дерлік бұзылмайды, мотор белсенділігі төмендемейді.
Дене тәрбиесі нұсқаушысы: Исмагулова.А. С.

Жаңартылған күні: 02.03.2021 18:18
Құрылған күні: 02.03.2021 18:18

Текст